Under dubbla täcken och en filt

Fan va kallt när jag vaknade imorse.
Strömmen gick i halva huset igår. Jag, Eva och Annica höll på att tapetsera i mitt sovrum igår och var tvungen att bryta strömmen för att fixa ett eluttag. I det här huset är det inte bytt mätartavla eller huvudströmbrytare sen Åkvik brann tror jag. Huvudströmbrytare är stor och av bakelit. Tyckte jag med att det kärvade när jag skulle slå av den. Sen var det helt omöjligt att vrida tillbaka den. Men med våld vilja och en skiftnyckel lyckades jag till slut vrida tillbaka den i på-läge. Fast det sprakade lite.......antagligen gick inte alla kablar "i lås" och det resulterade i att halva huset var utan ström ett tag. Fast det märkte jag ju inte då utan först när jag kom hem sen igårkväll. Strömmen hade ju gått till cirkulationspumen också och ingen värme i huset. Hittade inte felet och gick och la mig istället under dubbla täcken och en filt. Fasiken vad kallt det var i morse när jag vaknade.
Men nu har jag fått ordning på skiten....mixtrade lite och allt blev bra.....ta i trä.


Men tapetsering gick som en dans.....tills det vi såg att det fattades en rulle. Är det inte typiskt??? Typiskt mig i alla fall. Eva ska fixa en på måndag så jag får klart. Vill ju inte lägga golvet innan väggarna är färdiga. Men snyggt blir det. Borde ha tagit en förebild, men det glömde jag.



En lite uppdatering av mina odlingar
Det som kommit upp i dagens ljus är

Selleri, drygt hälften av fröerna

Chili

Jalapeño 1 av 5
Bishops Crown 1 av 4

Tomat

Black Russian 6 av 12
Sweet 100 F1 1 av 12
Gardens Delight Cerry 1 av 4

Sen måste jag ta och läsa på lite om maskkompostering. Det är nåt som inte är bra med min kompost nu. Visst tar det ett tag innan den kommer igång och jag har haft den bara i en vecka. Men jag tror att det har nåt med pHvärdet, eller nåt?

///Camilla......som har betydligt många fler användnings områden för en bordskniv än bara att äta med.

Kommentarer
Postat av: kulturella

snygg tapet,

2010-03-25 @ 16:22:17
Postat av: kulturella

jag är en lat mask...

2010-07-31 @ 18:19:59
Postat av: Nizze

Och vart har du tagit vägen då ... din blogg dammar nu. Ryck upp dig och skriv lite nu ... ta något om hur du ska muta tomten eller något annat ... om inte God Jul på dig!

2010-12-21 @ 21:21:42
URL: http://nizze.gnarsp.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0