Det går hett till i Gällsta.

Det går hett till i Gällsta nu. Mer att säga i odlingslådorna. I tisdags drog jag och Annika till Sanviken för att köpa en skinnsoffa som hon hittat på blocket. Men det är en historia i sig. I alla fulla fall så var vi ju tvungna och vända när jag så en handelsträdgård som var öppen. U-sväng med storsläpet från OK/Q8. Dom hade öppet en halvtimme till. Tur. Sen på vägen hem var vi ju "tvungna" att stanna i Iggesund hos Nika och får lite mer frön. Hmmm, besatt. Jag?! Nä!
Så nu 386 kr fattigare men en varm själ har jag svarta sorgkanter under naglarna. Fan vad tidig du är får jag höra av alla. Vad?! Men jag kan ju inte hålla mig. Sen hoppas jag på att det inte blir för varmt på övervångingen så att allt förväxer sig och blir gängligt.

Men tillbaka till det heta. Det är ju såningsdags för chili. Mina sorter som kommit i jorden just nu:
Numex Chimajo Hot Pepper
Super yancho poblano
Cascabel
Ezpeleta
Jalameño
Chimajo
Bulgarian Carrot
Large Red Hot Cherry
Ancho Grande
Hungarian Hot Vax
Bishop's Crown
Marconi Golden
Chinese Big Sun
Santa Fe Grande
Ciliegia Piccante
Serrano Tampiquento
Cayenne Long Slim


Tomaterna som slank ner i myllan är:
Black Russian
Dansk Export
Bloody Butcher
Ildi
Sweet 100 F1
Yellow Pearshaped
Tigrelle
Gardeners Delight Cherrry
Buskig minitomat
Marizold Gold



Sen petade jag ner blekselleri "Golden Self Blanching 2" och Aubergine "Dusky F1".

Tror ni inte att det räcker för ett tag? =)
///Camilla


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara 17 sorter chili? Tror du det räcker? ;)

2010-03-11 @ 10:31:13
Postat av: Anonym

Nä. Har ropat in fler på Tradera. =D

Plus lite fler tomatsorter.

2010-03-13 @ 11:08:23
Postat av: kulturella

petade du ner bakelsen sa du, bra....

2010-03-15 @ 16:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0