Att röka eller inte röka - det är frågan

Vaknade i morse och fick knappt luft. Då talar vi inte om nån förkylning utan rökingens biverkningar. Har funderat ett tag nu på att bara lägga av. Med en mormor vars sjukdomstillstånd försämrades på grund av Kol är det kanske på tidena att lägga av??? Eller???? Fattar inte varför jag hållit på så länge. Visst har jag haft uppehåll men alltid trillat dit. Slutade ju att dricka och det var inte så svårt.
Men det är ju så gott att röka!!!! Upp och ner i halsen....smaskens.

Min strategi är sådan:
- slänga allt som har med rökning att göra i huset....hejdå alla askkoppar och cigarettsrullningsgrejor.
- bort med pallen som stått vid fläkten
- ställa fram skålen med nikotinsugtabletter på bordet
- lägga en tandborste på köksbänken.Det är inte gott att röka efter man borstat tänderna. Så när jag blir sugen då åker tandborsten fram.
- återuppta slutaröka-yogan som jag lärde mig på hälsohemmet på Island
- gå en promenad
- ringa allt och alla och beklaga mig om hur röksugen jag är =)
- helt enkelt ge fan i cigg
- acceptera at det kommer att ta tid

Tja....det låter ganska bra.

Kollade in mina sålådor idag. Purjon har börjat titta upp. Broccolin växer fortare än jag räknat med =(, dillen ser man om man plovckar fram förstoringsglaset, men den är på G.


Så här vill jag inte se ut!!!!!! Fy fan!!!!!
Frisk lunga till vänster och en rökares lunga till höger.





Kommentarer
Postat av: scaramanga

Ett tips som jag själv använder:

Skippa nikotin tuggumit, satsa på vanliga tuggummin istället. Själv tuggar jag extra salt lakrits, det hjälper en att hålla sig sysselsatt. :)

Lycka till.

2010-03-11 @ 11:01:10
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Teresia

Den där bilden borde du visa farsan!

2010-03-26 @ 11:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0