Utanför och innanför glaset

Tittar jag ut idag känns det långt kvar till våren och tills dess att jag kan vara ute och påta i trädgården. Men inne är det helt annat. Frökatalogerna har åkt fram, gamla fröpåsar sorteras, krukor diskas och planerandet börjar ta form. Förra veckan satte jag ner purjolöks och broccolifrön. Purjolöken tar ju sin lilla tid och står på köksbänken i värmen för att gro. Men broccolin har redan letat sig fram till dagens ljus så den fick flytta upp till övervåningen där temperaturen bara ligger på en 10 grader. Hoppas bara inte att den förväxer sig.
Idag fick paprikafrön, papayafrön och dadelkärnor åka ner i jorden. Ska bli spännande att se vad det blir av frukterna. Jag fick fröna av en kompis, Patrick, i Hennan som jag var och hälsade på nu i helgen. Helt otroligt vilken skillnad när det gäller snön. Där innåt landet fanns det knappt plogkanter. Inga snöhögar. Sen var kylan var helt annorlunda. Här hemma är det en råkyla men där är kyla torr och känns inte alls.

Jag har i alla fall haft en kanonhelg och blivit ompysslsad. Patrick plockade fram dragspelet och Dino sjöng med. Jag låg på soffan och tjöt av skratt. Nästa gång jag far upp ska vi filma han. Skitsöt. Sen helt otroligt med en människa som förstår vad jag pratar om när det gäller vilken livsstil jag vill leva. Säger som i Casablanca "This is the beginning of a beautiful friendship".

Nu på fredag är det begravning för mormor. Gruvar mig. Om allt går bra ska jag sjunga. Men att jag kommer att stå på läktaren, annars kommer jag inte att orka.
Jag har flyttat ner till Gällsta till mormor och morfars hus och tar hand om det. Många tycker att det är så snart inpå men att huset måste ses efter och katten, Sussi, vill ju ha sällskap. Sen är ju mormor är på nåt vis i alla fall. Hoppas bara att hon står ut med att jag stökar till så mycket. Det är ju inte för inte att folk säger att det ser ut som om bomben slagit ner där jag varit. Men det är ju så tråkigt att plocka undan. Lika bra att låta det ligga framme, man vet aldrig när man ska ha det igen.

Karm Camilla Johanna







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0