Personligt brev.....skryt eller modest?

Sitter här och försöker formulera ett personligt brev. Har ju bestämt mig att juli månad ska gå åt till att förbereda augustis arbetssöks-raid. Men vad ska man ta med? Det är inte lätt. Visst ska man hålla sig till fakta. Sen har man ju som svensk Jante på en axeln medan Luther sitter på den andra. Det kan göra att man själv tycker att man skryter. Även om jag under tiden på ön fått lära mig att verkligen vara stolt över det jag kan och inte vara rädd att tala om det så är det svårt.
Vad ska vara i personliga brevet och vad ska vara med i meritförteckningen? Sen om man som jag flackat rund och arbetat med både det ena och det andra vill man inte verka som en humla som bara jobbar en stund och sen drar vidare till nästa blomma.
Sen gäller det att ha flera olika brev på gång beroende på vilket jobb jag ska söka. Det är ett heltidsjobb att vara arbetslös har jag märkt. Men det är tur att det regnar så jag får det här gjort.


Har fått en massa andra saker gjorda nu i dagarna med när jag inte kunnat vara ute. Har ju en beställning på ett lapptäcke som har legat ett tag på grund av brist på inspiration. Men nu är det inte mycket kvar innan jag ska fodra. Det kommer en bild bra jag är klar. Blir skitsnyggt om jag får säga det själv.
Det enda som inte blivit gjort är väl att städa. Men det finns det ju aldrig inspiration till. Jag HATAR att städa hos mig själv. Skulle kunna tänka mig att göra ett arbetsbyte. Jag städar hos dig så städar du hos mig. Eller vad tror du?!

CJK......med blåmärke på tungan efter baksug i vattenslangen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0