OSA...det beror på klädsel.

Idag var det nära att jag ringde återbud till en av mina bästa vänners bröllop. I inbjudan står det nämligen; Klädsel, byxor bara på herrar. Jag KAN INTE ha kjol. Min figur är inte byggd för det. Har ringt och försökt ändra och få dispens men hon står fast. Om jag för en gångs skull måsta ha klänning så ska alla andra brudarna ha det. Det är du och morsan som ringer och tjatar, blir svaret. Faaann. Men så i alla fall åkte jag in till stan för att inhandla födelsedagspresent till brorsan som fyller 19 i morgon, GRATTIS, och passade på att slinka in på en klädaffär som jag vet har lite större storlekar. Smög runt där bland hyllorna och plockade på mig det ena och det andra som jag trodde skulle passa, eller som var i rätt storlek i alla fall. Ingenting passade. Jag ville bara lägga mig ner på golvet som en trilsk fyraåring och grina och sparka! Men tog mitt vuxna förnuft till fånga och hängde tillbaka skiten och konstaterade att det inte blir nåt bröllop. Men så på vägen ut hängde det en hyfsad klänning/tunika. Svart i och för sig. Den ska jag ha! Provade och klart!
Så nu sitter jag och dissekerar gamla trasiga halsband och loppisfynd och fixar till nya smycken till min nyinköpta blåsa. Man får inte vara dum. Då blir man hemma =)

CJK...Nu är det bara skofrågan kvar......det stod inget om att man inte fick ha foppas......


Kommentarer
Postat av: Anna

Tror du man får ha Converse? Eller ska jag slå på stort och ha höga klackar? :o)

2009-07-10 @ 12:08:14
Postat av: CJK

Det beror ju på hur full du ska vara. Höga klackar kan ju resultera i en sabbad semester på kryckor.

Jag tycker vi ska komma som vi är....så det blir nog converse för dig.

2009-07-10 @ 12:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0