Björnfrossa

Tror ni inte på fan att det har gått en björn på mitt svampställe. Mats hade varit ute med hundarna och hittat färsk björnspillning. Aarrghghh....att man aldrig får ha nåt i fred. Björnarna ska vara på Järvzoo eller Orsa björnpark och inte i min svampskog. Det är så jag skiter på mig här hemma bara jag tänker på att möta en björn i skogen. Är skiträdd!!! Det är det bästa med Island. Inga björnar, inga huggormar, inga fästingar. Det enda som var farligt var vädret och några ynka jordgetingar. Men det är väl bara att acceptera att Gud skapat fler varelser här på vår jord som ska var i MIN SVAMPSKOG!!! Piffff......
Nä, en hagelbraka skulle man ha. Inte för att det hjälper mot björnar, men kanske mot skabbräven som stryker runt knutarna. I brist på bössa försökte jag KÖRA ihjäl den häromdan. Men det gick ju inte. Sen bussade jag hundarna på den. Det blev en jävla fart när dom drog iväg, men inte då. Och då var det inta bara mina småttingar, utan Ampe var också med. Men det blir till att låta Joel tillbringa en kväll vid köksbordet hos oss i Påls så vi får bort fanstyget.
Nu låter jag som en otrolig djurvän, eller?! Men det är jag, fast inte björnar och ormar. Där går gränsen.
Jag får väl ta och göra klart min påbörjade jägarexamen så att det blir nåt panga av.

CJK........har ett skjutglatt finget....


Kommentarer
Postat av: Scaramanga

Hur går det med bloggandet?nu får du se till att skriva om någon snaskig skandal, så jag får något att skratta åt :D



Ha det bra



Scaramanga

2009-07-18 @ 23:50:44
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0