Snart har jag skitit i den blå stolen

Renoveringen av övervåningen går härmed in i fortsättningsfasen...den blå toalettstolen har anlänt till Gällsta. Det är liksom det som det har hängt på. Vill inte sätta tillbaka det gamla porslinet när jag tapeterat klart. 
Men nu ska det ske.....yippedippedi.

Kanske det var det som spelade in att jag var på så bra humör idag att jag till och med åkte till skogen själv och plockade svamp. Och sen stannade och kikade på två huggormar utan att försöka köra över dom. De ni!!! Min ormfobiträning i somras verkar ha gett resultat. Tack Johan och snokarna hahahah

Saker och ting börjar lätta och nu är det bra tentan kvar. Beskattningsrätt. Det mesta hajar jag. Beskattning av inkomst, näring och kapital i störa drag. Men när vi kommer ner till aktier, optioner och annat luftblaj fattar jag ingenting. Det är ju inga riktiga pengar på nåt vi. Visst kan jag lära mig allt, men jag vill ju FATTA vad jag gör också. Men det kommer väl så småning om.

Det är ungefär som med mig och viss beräkning av tid. Jag har otroligt svårt att räkna datum, år månader, dagar och klockslag. Idag är det den 24:e t.ex. Jag vet inte på rak arm hur många dagar det är till den 28:e eller vilken veckodag det är. Är det fyra dagar eller fem dagar. Ska jag räkna med dagens dag, eller??? Om man är 44 år idag, vilket år är man född då? Ingen aning. Helt otroligt att det ska vara så svårt att räkna. Likaså minus. Finns inte i mitt system att kunna det. Men även solen har sina fläckar =)

Tjingeling från Tingeling =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0